
146
Әдеби KZ
еді, соның сөзі рас шығар, сірә? Жылдамдық дегеніңіз адамдарды алаламай,
адалына да, ұры-қарыға да бірдей қызмет атқара беретін болғаны ғой...
Шынында, қазір машинаға жол алыс па, бүгін ұрланған жылқы ертеңінде
мың шақырым жерден табылып жатса, оған таңданатын не бар?!
Осы жағдайды неғұрлым айқынырақ сезінген сайын, Ағыбай өзінің ашық
ауыз аңқаулығын, өмірден, соншама сырт буын тартып қалғанын мойындай
бастады. Жоғалған жылқыны неше күн бойы ауыл арасынан іздеп
сандалғанын ойласа, кірерге тесік таппай ұялатын болды. Енді, міне, бұдан
басқа жұрттың бәрі білгіш, бәрі айтқыш — айнала гу-гу әңгіме. Сөйтсе, малшы
қауымның кейінгі кезде екі шоқып бір қарайтын басты қаупі — бұл күнде
тұқымы құрып бара жатқан даланың бөрісі емес, түнделетіп келетін
машиналар екен ғой. Оны кім білген?! Жоқ, Пернебек дұрыс айтады, мал
бағу жөнінде Ағыбайдың заманы, шынында да, өтіп кеткен екен. Ендігі
уақытта сақалын сапситып, жастармен жағаласа берудің орны жоқ, шылбыр -
тізгінді соларға біржола беру керек екен. Заман — солардікі. Ағыбай елу жыл
бойы ат арқасынан түспей, осы өлкені тұлпар тұяғымен талай - талай
дүбірлетті. Халықтың ортақ игілігі үшін жарғақ құлағы жастыққа тимей,
мыңдаған жылқы өсірді. Осы уақыттың ішінде атақ - абыройға белшесінен
батып кетпесе де, әй кәпір атанып, жаман аты шыққан жері жоқ. Тағдырдың
мұнысына да мың да бір шүкіршілік. Қамбар атаның аруағы кешіре жатар,
осы абыройының барында жылқымен қош айтысып, мұның да тыным
алатын кезі келген сияқты. Осы байламға берік бекіген Ағыбай жылқыны
күнде көріп көзге күйік қылғанша, жылқылы ауылдан іргесін бөліп, алысырақ
отыруды жөн көрген. Бірақ ол ойын іске асыруға үй жағдайы кедергі жасады.
Амал жоқ, биылша қарауылдық міндетті місе тұтып, осы ферманы қыстап
шығуға тура келеді. «Жылқы атаулыны жаңа типті жылы қорада ұстаймыз»
деп, Пернебек қанша желпілдеткенімен, жаңа тәртіпке бірден көше қою