2.
Э т и к а г а ж а т 1 с -э р е к е т к е ж е т е л е й т 1 н Y ш нег1зг1 ф а к т о р :
•
•
компанияныц 03iHi4 жеке MYAAeci мен бас пайдасына рана умтылу^:;
компания мeнeджepлepiнe 0HAipic к0pceткiштepiн орындауда не асып тусу бары-
сында улкен ^ысым жасалуы;
•
табыс пен Teyip K0pceткiштi этикадан жорары ^оятын компания M0дeниeтi.
3.
Э т и к а г а ж а т э р е к е т т е р э ш к е р е л е н г е н д е м ы н а д а й з а л а л к е л е д 1 : кер1нет1н ш ы р ы н д а р
(Y K iM eT а й ы п п у л ы , т о п т ы к , а р ы з н э т и ж е с 1 н д е п а й д а б о л а т ы н а з а м а т т ы к , а й ы п п у л , ак -
ц и о н е р л 1 к к у н н ы ц т е м е н д е у i а р к ы л ы а к ц и о н е р л е р г е к е л е т i н ш ы г ы н д а р ), iш к i э к iм -
ш iл iк
е м е с
к е р i н б е й т i н ш ы г ы н д а р
б а с к а к о м п а н и я г а к е т у i, р е п у т а -
ц и я д а н а й ы р ы л у ы , к а д р т у р а к т а м а у ы ).
4 .
Х а л ы к а р а л ы к о п е р а ц и я л а р ж Y р г iз е т iн к о м п а н и я л а р д ы ц э т и к а л ы к с т а н д а р т т а р ы ж е -
н iн д е Y ш т е о р и я к а л ы п т а с к а н :
•
Этикалык,универсализм теориясына сэйкес,
HeHi4
дурыс, HeHi4
бурые
eKeHi
туралы
туciнiк - кeйбip ^орам, медениеттер, дiн ymiH орта^, универсал. Соныц H0тижeciндe компания бук1л eлдiц нарырына жарайтын ембебап этикалык бизнес мiнeз-^ул^ын барлы^ eлдiц нарырына ^олдана алады.
•
Этикалык релятивизм теориясына сэйкес, туpлi деетур
мен M0дeниeттepдiц не
ду-
рые, не бурыстырында eлeyлi айырмашылы^тар бар. Соиды^тан олардыц этикага еай, яки жат eKeHi жepгiлiктi ^орамныц д0cтуpi мен ceHiMiHe, дiнiнe байланыеты аны^талып, улттар мен медениеттер арасында epeкшeлeнeдi.
•
Ортак
кел1с(м
компанияныц
этика
стандарттары
^айcыбip елде мойындалган шeктeyлi ембебап этикалык ^армдалар жене этикага еай жepгiлiктi деетур мен медениеттерге барынады. Осы « 0лeyмeттiк кeлiciм» к0- MeriMeH менеджерлер барлы^ жардайда «бipiншi кeзeктeгi» ембебап этика норма- ларын устануды, содан кeйiн рана «eкiншi кезекте» ру^сат eтiлгeн жepгiлiктi этика нормаларын игepeдi.
5.
KopnopamuemiK dneyMemmix жауапкершiлiктi с е з i н е т i н к о м п а н и я э т и к а г а с а й к ы з м е т
а т к а р ы п , э к о л о г и я г а е р е к ш е к е ц i л б е л е д i . К о г а м д ы д а м ы т у г а е л е у л i Y л е с к о с ы п , к о м
п а н и я ж у м ы с iс т е й т iн ж е р iн е р е к ш е к е р к е м м е к е н г е а й н а л д ы р у г а у м т ы л а д ы . К о р п о -
р а т и в т iк
э л е у м е т т i к ж а у а п к е р ш iл iг i ж о г а р ы
к ы з м е т к е р л е р i н е ж а к с ы ж у
м ы с ж а г д а й ы н ж а с а й д ы ,
а й р ы к ш а к о р г а й д ы , ж е р г iл iк т i х а л ы к т ы ц
сYPУ с а п а с ы н ж а к с а р т у г а Y л е с iн к о с а д ы .
6.
е л ш е м т у ж ы р ы м д а м а с ы :
к а л ы п т а с т ы р у д а т е к о н ы ц
н о м и к а л ы к ж а г д а й ы н г а н а о й л а м а й , э к о л о г и я л ы к ж э н е
э л е у м е т т i к э р е к е т т е р iн iц д е
н э т и ж е с iн
а т а л г а н т у ж ы р ы м д а м а г а
э к о н о м и к а л ы к ,
г и я л ы к ж э н е э л е у м е т т i к е л ш е м т Y р л е р i к iр е д i.
7.
Турацты даму у г ы м ы к е п м а г ы н а д а к о л д а н ы л а д ы . Т у р а к т ы д а м у к о м п а н и я н ы ц к о р -
ш а г а н
к а р ы м - к а т ы н а с ы н
а м а л ы н
б и з н е с д а г д ы л а р ы
у р п а к т ы ц
л ы к т у р а к т ы л ы к
с т р а т е г и я с ы н а
с у р с т а р д ы к о р г а у , б о л а ш а к у р п а к и г i л i г i н е т а з а э к о л о г и я л ы к ж YЙ е к а л д ы р у , ж а h а н F а
т е н г е н к а у iп т iц а л д ы н а л у iс i ж а т а д ы .
8.
К о р п о р а т и в т iк э л е у м е т т i к ж а у а п к е р ш iл iк и г iл iк т i iс - э р е к е т е к е н iн п а ш е т е т iн б iр н е ш е
ф а к т о р
о л т у т ы н у ш ы л а р
ж а г д а й к а у п iн с е й iл т е д i, iш к i б е р е к е н i а р т т ы р а д ы . У т ы м д ы о й л а с т ы р ы л г а н э л е у м е т т iк
ж а у а п к е р ш iл iк с т р а т е г и я с ы а к ц и о н е р л е р д iц п а й д а с ы н м о л а й т а д ы , е й т к е н i о л ш ы г ы -
н ы к е п р е т т е у ш i э р е к е т т е р д iц а л д ы н а л а д ы .
2 2 5