М А Қ А Л А Л А Р МЕН ЗЕРТТЕУЛЕР
мен
семиотикалық

ерекшелігіне

қарай

аса

жоғары

деңгейде

биополярлы

бірлік
кұрай

отырып,

басқа

монадамен

(монадалармен)

конвергентті

қатынасқа

түсе
алады.
Алайда

олар

екі

іргелес,

бір-бірімен

байланыстырылмаған

элементтерден
жоғары
денгейлі

бірдей

кұрылымдык

бірлікте

болған

жағдайда

ғана

анағұрлым
жоғары сатылы органикалық бірлікке айналады. Мәселен, оған «беиімделген» құ-
рылымдар


антонимиялық тілдерге ие

(мысалы,

«оң —

сол»

принцип

бойынша
бір-біріне қарама-қарсы айналы кұрылымдар) және барынша жоғары деңгейде бір
метатілмен сипатталатын кұрылымдар болып шығады; жалпы айтқанда,
бір-бірі-
мен түиіскенге дегіін «бөлек» болған кұрылымдар бұдан әрі сол немесе басқа сим-
метрияға ие
кұрылымдар ретінде қарастырыла алады.

Сонда,

мысалы,

бір-біріне
тәуелсіз және мүлдем өзара байланысы жоқ тайпалар бірі екіншісін басып алған-
да, симметриялы-асимметриялы түрде ұйымдасқан, иерархия түріндегі әлеуметтік
кұрылым

құруы мүмкін.

Бұған қарама-қарсы қызықты

бір мысал:

моңғолдардың
Русь жеріне үш жүз жыл бойы билік жүргізгеніне қарамастан, бірынғай әлеуметтік
күрылым күрылмады, әскери және мемлекеттік денгейдегі байланыстар (ол байла-
ныстардың белгілі
бір қарым-қатынас

формасының болмауы мүмкін емес) ортақ
семиотикалық механизм қалыптастырмады. Оның себебін қалалық және далалық
мәдениеттердщ үйлесім таппауынан ғана емес, тағы бір қызықты жайттан көруге
болады: татарлардың дінге еркіндік беріп, Русь жеріндегі православиеге қарсылық
білдірмеуі. Бұл —
шіркеу өте маңызды ұйымдастырушылық рөл атқаратын правое-
лавтық орыс мәдениетімен үйлесімсіздік туғызды.
Татарлар христиандарды куда-
лаушы болғанда олар анағұрлым «түсінікті» болып, агиографиялық санаға «тиран»
ретінде
жазылып

қалар

еді.

Бұл

жағдайда

олар:

иұтқа табынушы

Рим

мен

оның
христиан қауымы арасындағы
косбірлік секілді Русьпен қосарлы

бірлестік күрар
еді (христиан-жәбірленуші мен рим шенеунігі

мінез-қүлкы

бір-бірінен алшақ әрі
қарама-қарсы
көзқарас тұрғысынан

бір-біріне

«варварлық»,

«надандық»,

«соқыр
сенім», «озбырлық», «сайтандық» болып көрінгенімен, олардың екеуі де қандай да
бір біртүтас метатіл жүйесінде сипаттала алады; моңғолдар мәдениетінін қытай мә-
дениетімен семиотикалық қатынасқа түсуіне мүмкіндік берген діни бейтараптығы
мен білгір мемлекеттік прагматизмі олардың мәдениетін орыс мәдениетімен мүл-
дем үйлестірмеді. Олардыңөзараконвергенцияларға беиімді-беиімсіздігі тұрғысы-
нан әртүрлі семиотикалықжүйелерді сипаттау өте қызықты болар еді.
Екі

монада

бір-бірімен

байланысқа

түсіп,

бірынғай

семиотикалық

механизм
құрған кезде, олар өзара бейтараптылықтан бірін-бірі толықтырушы, күрылымдық
антонимия күиіне өтеді де, өзіндік ерекшеліктері мен өзара керағарлығын көрсете
бастайды. Симметрия мен асимметрияның басымдығы —
адам ми сыңарлары функ-
циясының
қалыптасушы

симметрия-асимметриясынан

бастап

(бұдан

да

терең
күрылымдық қабаттарда материя күрамындағы сол және оң жақ айналуды айтуға
болар еді) аралас семиотикалық тұтастықты күру зандылығына дейінгі бір процес-
тің екі қыры.
Мәдени ареалдардың пайда болуы,

бір жағынан,

әртүрлі мәдениет-
тер
анағұрлым

күрделі түтастыққа

ене

отырып,

мәдениетаралық қарым-қатынас
механизмін
қалыптастырып,

өз

араларындағы

біртүтастык

белгілерін

күшейтеді.
Алайда екінші жағынан, олардың бір-біріне деген өзара қызығушылығы —
олардың
5 7 0