М А Қ А Л А Л А Р МЕН ЗЕРТТЕУЛЕР
мен
анағұрлым
жоғары сатылы органикалық бірлікке айналады. Мәселен, оған «беиімделген» құ-
рылымдар
бойынша
бір-біріне қарама-қарсы айналы кұрылымдар) және барынша жоғары деңгейде бір
метатілмен сипатталатын кұрылымдар болып шығады; жалпы айтқанда,
бір-бірі-
мен түиіскенге дегіін «бөлек» болған кұрылымдар бұдан әрі сол немесе басқа сим- метрияға ие
кұрылымдар ретінде қарастырыла алады.
бір-біріне
тәуелсіз және мүлдем өзара байланысы жоқ тайпалар бірі екіншісін басып алған- да, симметриялы-асимметриялы түрде ұйымдасқан, иерархия түріндегі әлеуметтік кұрылым
Бұған қарама-қарсы қызықты
моңғолдардың
Русь жеріне үш жүз жыл бойы билік жүргізгеніне қарамастан, бірынғай әлеуметтік
күрылым күрылмады, әскери және мемлекеттік денгейдегі байланыстар (ол байла- ныстардың белгілі
формасының болмауы мүмкін емес) ортақ
семиотикалық механизм қалыптастырмады. Оның себебін қалалық және далалық мәдениеттердщ үйлесім таппауынан ғана емес, тағы бір қызықты жайттан көруге болады: татарлардың дінге еркіндік беріп, Русь жеріндегі православиеге қарсылық
білдірмеуі. Бұл —
шіркеу өте маңызды ұйымдастырушылық рөл атқаратын правое-
лавтық орыс мәдениетімен үйлесімсіздік туғызды.
Татарлар христиандарды куда-
лаушы болғанда олар анағұрлым «түсінікті» болып, агиографиялық санаға «тиран» ретінде
оның
христиан қауымы арасындағы
косбірлік секілді Русьпен қосарлы
бірлестік күрар
еді (христиан-жәбірленуші мен рим шенеунігі
бір-бірінен алшақ әрі
қарама-қарсы
«соқыр
сенім», «озбырлық», «сайтандық» болып көрінгенімен, олардың екеуі де қандай да бір біртүтас метатіл жүйесінде сипаттала алады; моңғолдар мәдениетінін қытай мә-
дениетімен семиотикалық қатынасқа түсуіне мүмкіндік берген діни бейтараптығы мен білгір мемлекеттік прагматизмі олардың мәдениетін орыс мәдениетімен мүл- дем үйлестірмеді. Олардыңөзараконвергенцияларға беиімді-беиімсіздігі тұрғысы- нан әртүрлі семиотикалықжүйелерді сипаттау өте қызықты болар еді. Екі
механизм
құрған кезде, олар өзара бейтараптылықтан бірін-бірі толықтырушы, күрылымдық антонимия күиіне өтеді де, өзіндік ерекшеліктері мен өзара керағарлығын көрсете
бастайды. Симметрия мен асимметрияның басымдығы —
адам ми сыңарлары функ-
циясының
симметрия-асимметриясынан
терең
күрылымдық қабаттарда материя күрамындағы сол және оң жақ айналуды айтуға болар еді) аралас семиотикалық тұтастықты күру зандылығына дейінгі бір процес- тің екі қыры.
Мәдени ареалдардың пайда болуы,
мәдениетаралық қарым-қатынас
механизмін
Алайда екінші жағынан, олардың бір-біріне деген өзара қызығушылығы —
олардың
5 7 0