МӘДЕНИЕТ Ж АДЫ
адамдарды ң тарихы на кірм ей ,
болм ы сты ң анағұрлым т е
рец
қабаттары нда ж айғасы п,
Бұдан ежелгі орыс
ж азу-сы зуы н а
сұрақтарға
назар ауады .507 «Өткен
Орыс ж ері калай пайда болды»508)
«бастамалар» идеясы тізілген:
«...и
бъ умиралъ
сынъ предъ отцемъ, но отець предъ сыномъ, оть сего начата умирати сынове предъ отцемъ».509 «Алғашқы» істі жасаған адам Құдайдың алдында жауапкершілік арқалайды,
өйткені ол іс
әрекеттерден жаңарып, жаң-
ғырып мәңгі өмір сүреді:
—
Бога, рекъ не я почахъ избивати братю, но онъ».510
Ю.Л.)
на Святополка нарекъ
әй-
теуір өзінің әрекеттерімен бастаушының ескі ісінін шаңын сүртіп,
кайта жыл-
тыратып кояды деуге болады. Мұндай «жаңартушының» рөлі айтарлыктай зор.
Оған катарлас жаксы, ж а
ман бірінші істердің рөлін кандай да бір жолмен бәсендететін адам типі болуы мүмкін.
Ортағасырлық әңгімешіні бірінші кезекте
істер
мен әрекеттер туралы әнгімелер болып тұр, ал «алғашқы істер туралы» әңгіме миф -эпосты қ кезеңге тән.
Бірак та бұл ретте пайда болатын әңгімелеу мәтін-
дері тарихи әңгімелерден әрекеттің нәтижесіне емес, бастамасына назар ауда- ратынымен
белгі мұнда мәтіннің
«басы»
салмағы
(белгіленгені) болады.
Уакыттык ж әне
себеп-салдарлық реттілікке
соңы на
бағдарланған. Әңгіменің негізгі құрылымдық мағынасы дәл осы соңында шо-
ғырланады.
«Немен аяқталды?» деген сұрақ біздін тарихи
Бірдеңені жасау актісі
мен
әңгімелейтін миф ологиялы қ
мәтіндер
рөлі
аны қ бағынышты болып, мәтін басының ерекше белгіленгенінен көрініс та- бады.
Ортағасырлық дүнияуи әңгімелеу мәтіндері
«ым-кимылдарды»
(«әрекеттерді»)
бірақ оқиғалардың
мағынасы бастамаға қарай бұрылады.511
Осы
екі
өзіндік
лы
3 5 4