
625
16-тарау. Шеберлік
процесс пен оқудың нәтижесіне қатысты мәселемен (көлденеңі-
нен) де, оқу бағдарламасына, педагогика мен бағалауға қатысты
мәселемен (тігінен) де міндетті түрде кездесіп отырады деген тұжы-
рымға негізделеді (сондай-ақ қараңыз:
reflectiveteaching.co.uk
сай-
тындағы «білімді тереңдету» жайлы).
ШЕШІЛМЕЙ ОТЫРҒАН МӘСЕЛЕЛЕР Оқу бағдарламасының тұжырымдары
1
1.1. Қоғамның білім берудегі мақсаты
Білім беру нормалары білім берудің қандай
мақсатына қол жеткізуге бағытталған?
1.2. Оқытудың элементтері
Ресми білім алуда оқушы қандай білімді,
дағдыны, тұжырымдаманы, құндылық пен
қарым-қатынас ережелерін игеруі тиіс?
Жан-жақтылық: оқу бағдарламасы
азаматтардың қоғамның білім беру
саласына қоятын талаптарына сай ма?
Тепе-теңдік: оқу бағдарламасы әрбір
оқушының қоғамның білім беру
саласына қоятын талаптарына сай ма?
2
2.1. Қауым контексі
Білім беру тәжірибесін ата-ана, қауым,
жұмыс берушілер мен азаматтық қоғам
қолдап, бағалай ма?
2.2. Институционалдық контекст
Мектеп білім беру тәжірибесі мен оқушы-
лардың ынтасын арттыруға көмектесе
ме?
Байланыс: оқу бағдарламасы отбасы
мен қауымның мәдени ресурсымен
және білім қорымен байланысты ма?
Үндестік: оқу бағдарламасының мақса-
ты, мазмұны мен ұйымдастыру тәртібі
айқын ба және оқыту тәжірибесінің
тұтастығын қамтамасыз ете ала ма?
3
3.1. Оқушының әлеуметтік қажеттілігі үшін
жүретін процестер
Білім беру тәжірибесі әлеуметтік қатынас-
тарға, мәдени түсініктер мен оқушы-
лардың жеке басының қасиеттеріне
негізделе ме?
3.2. Оқушының эмоциялық тұрғыдан қана-
ғаттануына қажет процестер
Білім беру тәжірибесі оқушылардың
пікірін, сезімі мен мінез-құлық ерекше-
ліктерін ескере ме?
3.3. Оқушының танымдық қажеттіліктері
процесі
Білім беру тәжірибесі оқушының таным-
дық қажеттілігіне сай ма және деңгейге
сәйкес тапсырма құрастыра ала ма?
Дербестендіру: оқу бағдарламасы
әртүрлі оқушылардың әлеуметтік және
мәдени қажеттіліктеріне сай ма және
жеке таңдаудың тиісті элементтерімен
қамтамасыз етілген бе?
Өзектілік: оқу бағдарламасы оқушыға
түсінікті ме және олардың қиялын
дамыта алатындай етіп құрастырылған
ба?
Жіктеу: оқу бағдарламасындағы тапсыр-
малар мен жаттығулар оқушылардың
интеллектуалдық қажетін қанағаттан-
дыратындай деңгейде іріктелген бе?
4
4.1. Оқытуды үздіксіз жетілдірудің
нәтижелері
Білім беру тәжірибесі білімнің, тұжырым-
даманың, дағды мен ұстанымдардың
дамуына әкеле ме?
4.2. Білім мен өмірлік дағдыны тексерудің
нәтижесі
Білім беру тәжірибесі оқушыларды ересек
өмірге, еңбекке, яғни болашаққа даярлай
ала ма?
Ілгерілеу: оқу бағдарламасы оқыту-
дың тиісті деңгейдегі тереңдігі мен
бірізділігін қамтамасыз ете ала ма?
Тиімділік: Оқу бағдарламасындағы
дағды мен үлгерімнің стандарттары
әлеуметтік мақсатқа лайық жақсарып
отыр ма?
16.3-сурет.
Мұғалім
шеберлігінің
шеңбері:
ықпалды
тұжырымдар
мен пысықтау
сұрақтары
Педагогикалық тұжырымдама Бағалау тұжырымдамасы
Принцип: біздің педагогика тиімді сабақ беру
мен оқытудың қалыптасқан принциптеріне
сай ма?
Сәйкестік: бағалаудың формасы жалпы білім
берудің мақсатына сай ма?
Репертуар: сабақ беру элементтерін қамту
үшін педагогикалық шеберлігіміздің шығар
-
машылық, кәсіби және дағдылық деңгейі
жеткілікті ме?
Жарамдылық: бағалаудың оқытуда пайда-
ланылып жүрген формасы шын мәнінде өзі
өлшеуі тиіс нәрсені өлшеп жүр ме?
Сенімділік: сабақ беру стратегиялары ғылы-
ми негізделген бе, мүдделі тараптар үшін
қолайлы және жеткілікті ме?
Сенімділік: бағалау процесін сенімді және
жеткілікті деп түсінуге және қабылдауға
бола ма?
Мәдениет: мектеп серіктестерімен байланыс
орнатып, қолайлы мүмкіншілік жасау
арқылы және оқушының қосқан үлесін
мойындай отырып кеңейтілген оқытуға
қолдау көрсете ме?
Күтетін нәтиже: мектебіміз мамандар мен
оқушылардың жоғары талаптарын қолдай
ма және әрі қарай жетіле түсуге тырыса ма?
Қарым-қатынас: мұғалім мен оқушының
қарым-қатынасы жағымды мінез-құлыққа,
өзара сыйластық пен жоғары стандарттар-
ға негізделген бе?
Инклюзия: ресми және бейресми жағдайда
оқушылардың бәріне бірдей құрметпен және
әділ қарайсыз ба?
Оқушымен жұмыс: біздің оқыту стратегия-
ларымыз, сынып бөлмесіндегі ұйымдастыру
мен кеңес беру жұмыстары оқушының оқуға
белсенді қатысуы мен қызығушылығын арт-
тыра алуға қабілетті ме?
Шынайылық: оқушылар бағалау мен кері
байланыстың күнделікті процесін жеке
құндылық ретінде мойындай ма?
Диалог: мұғалім мен оқушының әңгімелесуі
білімді негіздеуге және оқуға құштарлықты
күшейтуге тірек бола ала ма?
Кері байланыс орнату: мұғалім мен оқу-
шының арасында конструктивті, өзіндік,
диагностикалық кері байланыс бар ма?
Пайымдау: сынып бөлмесіндегі тәжірибеміз
ғылыми фактілерге негізделген бірізділік
және бірлесе даму стратегияларын ұстана
ма?
Даму барысы: қалыптастырушы кері байла-
ныс пен қолдау оқушылардың оқуда жеке
жетістікке жетуіне көмектесе ала ма?
Мүмкіндікті арттыру: біздің педагогикалық
репертуарымыз оқушының жағдайын
жақсарту, ынталандыру, қабілеті мен
еркіндігін арттыру үшін жеткілікті ме?
Салдары: бағалаудың нәтижесі біліктілікті
мойындау мен тұлғаның сенімділігіне
жеткізе ме? Салдары: бағалаудың нәтижесі
біліктілікті мойындау мен тұлғаның сенім-
ділігіне жеткізе ме?