
302 1-қосымша
Ассоциативті Конструктивті (жеке-дара) Конструктивті (қоғамдық) Жағдаяттық
(ситуациялық)
Оқу былайша
ұғынылады
Концепцияларды немесе
құзыреттіліктерді кезеңмен құру
Белсенді жаңалық ашу арқылы
ұғынуға қол жеткізу
Диалог пен ынтымақтаса қызмет
етуге арқа сүйей отырып, өзара
түсіністікке қол жеткізу
Тәжірибені жеке
қауымдастықтарда дамыту
Теория
Адамдар ассоциацияның көмегі-
мен оқып-үйренеді, олар білімді
алдымен базалық шарт негізіндегі
стимул-жауап арқылы, кейіннен
күрделі дағдыны игеріп қалыптас-
тыру үшін ұғымдарды пайымдау-
лар ретімен немесе іс-әрекеттер
тізбегін қадам-қадам өзара бай-
ланыстыру арқылы меңгереді. Ас-
социациялау қайта еске түсірудің
дәлдігіне септеседі, мысалы, бұл
қауіпсіздік үшін аса қажетті дағды-
лар игерілген кезде немесе нақты
мәліметтер есте сақталған кезде
маңызды. Шын мәнінде, мнемо-
ника дегеніміз – ассоциациялық
құрылғы іспеттес. Ассоциациялық
теориялар концепциялар немесе
дағдылар іштей қалай құрылуынан
емес, сыртқы жүріс-тұрыста қалай
көрініс табатынынан әрі түрлі
нұсқаулық тәртіптерінде бақылау-
ға болатын оқудан байқалады.
Дегенмен барлық ресми оқу белгілі
бір деңгейде игерілген нәрсенің
көрсеткіші ретінде (жүріс-тұрыс-
тың) сыртқы дәлеліне тәуелді
Адамдар қоршаған ортаны белсен-
ді түрде зерттеп, өз іс-әрекеттері
туралы кері байланыс орнатып,
тұжырымдар жасай отырып,
оқып-үйренеді. Конструктивистік
тұжырымдар мен дағдылар білім
алушының қолданыстағы тұжы-
рымдамалық немесе құзыреттілік
құрылымдарына біріктіріледі. Оқу
жаңа контекстерге қатысты қол-
данылып, жаңаша көрініс табады.
Эксперимент немесе тәжірибе жү-
зінде оқып-үйрену (Кольб циклі) –
әдеттегі конструктивистік тұғыр-
лар. Конструктивистік теориялар
білімдер мен дағдылардың сыртқы
жүріс-тұрыста көрініс табуына қа-
рағанда, қалайша меңгерілетініне
көбірек мән береді. Ассоциативті
тұғырлардағыдай, мұнда, сәйкесін-
ше, басты назар тұжырымдарды/
дағдыларды прогрессивті қолдану
үшін оқу мүмкіндіктері қалай ұсы-
нылатынына бөлінеді
Принциптерді жеке-дара жаңа-
лық етіп ашу әлеуметтік ортамен
айтарлықтай деңгейде нығайтыла
түседі. Білім алушы қатарластар
мен оқытушылар білім алушының
іс-әрекеті мен түсініктері туралы
кері байланысты қамтамасыз етіп,
осы міндетті жалпылай түсінуді
өрбіте түсіп, білім алушылармен
сұхбаттаса отырып, дамуда негізгі
рөл ойнайды. Әлеуметтік-кон-
структивистік тұғырларға ынты-
мақтаса еңбек ету тән. Әлеуметтік-
конструктивистік теориялар білім
алушыларға өздерінің жеке-дара
қабілеттерінен тыс дүниелерге
көңіл аударуға мүмкіндік беріп,
пайда болып жатқан тұжырымдар
мен дағдылардың басқа тұжы-
рымдар тарапынан қолдауға ие
болуын қарастырады («проксимал/
таяу даму аясында» оқып-үйре-
ну). Мұндағы басты назар білім
алушылардың ынтымақтаса еңбек
етудегі рөліне, сондай-ақ олардың
орындайтын тапсырмаларының
сипатына бөлінеді
Адамдар оқу барысында практика-
лық қауымдастықтарға атсалыса
отырып, бақылау, ойлану, тәлім-
герлік ету және қоғамдық іс-әрекет-
ке заңды түрде қашықтан қатысу
арқылы жаңадан оқып-үйрену-
шіден сарапшы деңгейіне дейін
өсіп-жетіледі. Әлеуметтік конструк-
тивизм секілді, ситуациялық тұғыр
оқытудың әлеуметтік контексіне
ерекше мән береді, алайда бұл
контекст, білім алушының, сайып
келгенде, іске асыратын ситуация-
ға жақын немесе өте ұқсас бола-
тынын ерекше көрсетеді. Жұмыс
орнында оқып-үйренудің әдеттегі
үлгілері – үздіксіз кәсіби даму мен
машықтану. Қоршаған ортаның
шынайылығы маңыздылығы жағы-
нан оның көрсететін қолдауынан
еш кем түспейді, ал формалды оқу
қызметіне көңіл өте аз бөлінеді
Негізгі
теоретиктер
Скиннер
Ганье (Конструктивизм және
педагогикалық дизайн)
Пиаже
Пейперт
Кольб
Биггс
Выготский (Әлеуметтік даму)
Лауриллард және Паск (Сұхбат
теориясы)
Лав және Венгер (Практиктер
қауымдастықтары)
Коул, Энгстром және Вертш (Іс-
әрекет теориясы)