
365
11-ТАРАУ. HR-МЕНЕДЖМЕНТ, ТЕҢДІК ЖӘНЕ ӘРАЛУАНДЫҚ
төмендегенін аңғартты. Мұнда атап өтер маңызды жайт – жұмыс берушілердің тек
48%-ы «негізгі заңнамалық талап шеңберінен шығатын жұмыс саясаты» әралуан-
дыққа деген оң қарым-қатынас, құқықтық нормаларды сақтау қамымен салыстыр-
ғанда, Британия жұмыс берушілері арасындағы азшылықты ғана алаңдатып отыр.
Расында да, жұмыс берушілердің 14%-ы ғана жұмыс күші дисбалансын жою үшін
жұмысқа тарту мақсаттарын жоспарлайды. Фирмалар теңсіздікті жою мақсатында
қабылдай алатын басқа да бастамалар теңдік аудиттері мен бенчмаркингіні қам-
тиды, мысалы, мұнда жұмыс күшінің әралуандығын бәсекелестермен салыстыруға
болады. Сондай-ақ басшылар ұйым ережелерінің ықпалы мен теңсіздіктің қызмет-
керлердің қанағаттанбауына ықпал ету дәрежесін бағалау үшін жұмыстан шығару
алдында әңгімелесуіне болады және қызметкерлердің қарым-қатынасын бағамдай-
тын сауалнама жүргізе алады.
2011 жылы жүргізілген жұмыс орындарындағы еңбек қатынастарын зерттеуі
(van Wanrooy, 2013) Ұлыбританиядағы жұмыс орындарының 77%-ында, 2004 жыл-
ғы 66% көрсеткішпен салыстырғанда, тең мүмкіндік немесе әралуандық туралы
ресми, жазбаша ережелер бар екенін анықтады. Мұндай ережелер ірі жұмыс
орындарында, кәсіподақтың рөлін мойындайтын жұмыс орындарында, мемлекет-
тік секторда жиі кездеседі, дегенмен соңғы жылдары шағын ұйымның басшылары
арасында осы тұрғыдан өсу байқалады. Тең мүмкіндік ережелері көбіне тұлғаның
жынысы, нәсілі, мүгедектігін қарастырады, бірақ дін, жыныстық бағдары мен жас
шамасын көбірек қамтуы мүмкін. Тең мүмкіндік пен әралуандыққа қатысты рес-
ми ережелердің қамту аясы кеңейгеніне қарамастан, сауалнама қорытындысы
бұл ережелердің мазмұны тар екенін, респонденттердің аз мөлшері ғана жанама
дис криминацияны анықтау үшін әртүрлі топқа кіретін қызметкерлерге қатысты
рекрутмент, іріктеу және қызметін өсіру кезеңдерін белсенді бақылағанын, тиісті
жалақы мөлшерін не рекрутмент, іріктеу мен қызметін өсіру процедураларын тек-
серіп отырғанын көрсетті.
Қосымша онлайн оқу. Мақалада Ұлыбританияда тең мүмкіндік ережелерінің
сипаты мен таралуын зерделеу үшін WERS деректері негізге алынады. Атап айтқан-
да, мұндай ереже қандай дәрежеде «салмақты» немесе «бос қауашақ» екені тара-
зыланады.
Hoque, K. and Noon, M. (2004) Equal opportunities policy and practice in Britain:
Evaluating the ‘empty shell’ hypothesis, Work, Employment and Society, 18: 481–506.
11.3-қосымшада Перселл мен өзге ғалымдардың (2002) ұсынысы бойынша, түлек-
терді еңбек нарығына жұмысқа тартудың стратегиялық ұстанымы негізінде бірқатар
қолдау практикалары мен ережелері сипатталады.
ТЕҢ МҮМКІНДІК БЕРУ ҰСТАНЫМЫ
Ұлыбританияда қабылданған құқықтық және саяси көзқарас басымдығын көр-
сетіп, жұмыс орны теңдігін қамтамасыз ету бойынша ең көп тарағаны – тең
мүмкіндік беру либерал ұстанымы. Мұндай көзқараста әртүрлі әлеуметтік топ-
тар арасында «ұқсастық» бар екенін ескере отырып, тең шарттар құру қажет.
°
11.2
-
ҚОСЫМША
ІС ЖҮЗІНДЕГІ HRM
Lego Group-тегі гендер әралуандығы
Lego Group – 1932 жылы құрылғаннан
бері сексен жылдан астам уақытта бала-
лар шығармашылығын ойын және оқыту
арқылы дамытатын отбасылық дат компа-
ниясы. Lego Group акционерлер мен қа-
лың қауымға «игі үлес қосу» ниеті ретінде
әралуандық міндетін менеджмент саласы-
ның төрт негізгі және ұйымның басты на-
зарындағы бағытының бірі ретінде және
жаҺандық мәселелерді бейімдеуге әрі
шешуге келгенде... әр алуан тегі бар қыз-
меткерлердің ұнамды әрі динамикалық
жұмыс ортасына ықпал ететін талант пен
тәжірибе әкелетін үлкен мүмкіндік ретінде
қабылдайды. Мұндай орта инновация мен
шығармашылыққа жетелейді.
Компания «барлық қызметкерге тең
мүмкіндік береді және ешбір қызмет-
кер шыққан тегі, нәсілі, діні, жас шамасы,
мүгедектігі, жыныстық бағдары немесе
жынысына байланысты кемсітуге ұшы-
рамауға тиіс». Бұл кең бағыт шеңберін-
де Lego гендерлік әралуандыққа көп күш
салуды ұйғарды, себебі дәл осы гендерлік
әралуандық қол жеткізу қиын әралуандық
түрі саналады және «ұйым гендерлік әр-
алуандықты ұтымды пайдалана алса, онда
кез келген формадағы әралуандықты қол-
дана алатын ортақ қабілетін, соның ішінде
мәдени, кәсіби, діни, және ұлттық қабілетін
жақсартады». Гендерлік теңдік мәселесін
шешуде компания «әралуандықтың басқа
аспектілеріне оң ықпал ететін толқын іс-
петті әсерден» ұтатынын және анағұрлым
қабілетті жаһандық ұйымға «айналаты-
нын» пайымдайды.
Компания 2014 жылы әйелдерді бас-
шылық лауазымдарға жұмысқа тарту мен
карьерасын өсіру міндетіне бағытталған
жаңа гендерлік әралуандық саясатын ен-
гізді. Компанияның мұндағы мақсаты –
әйелдерді директор деңгейіне немесе
одан да жоғары лауазымға көтеру және
2020 жылға қарай нағыз әр алуан ұйым-
ға айналу. Ал ұзақ мерзімде LEGO Group
әйелдер мен ерлердің тең санынан тұра-
тын басқару тобын құруға ұмтылады. LEGO
Group компаниясының 2017 жылға қойған
мақсаты бойынша, жеті тұлға толық кіретін
директорлар кеңесінің төрт тәуелсіз мү-
шесі арасында бір-екі әлеуметтік аз қам-
тылған топ өкілі болуға тиіс. Қазірде ке-
ңестің тәуелсіз мүшелерінің біреуі – әйел.
2014 жылдың соңында басшылық дең-
гейге тағайындалған және жұмысқа қа-
былданған әйелдер үлесі 43%-ға жетсе,
2013 жылы 37%-дан асты.
Әралуандық саясаты Lego-ның әр-
дайым кез келген жұмысқа ең лайық әрі
білікті адамды алу позициясын нығайта-
ды және бос жұмыс орны туралы жарна-
маның дизайны мен тұжырымдамасына
көңіл бөлу, гендерлік факторды ескере
отырып, сауалнама жүргізу әдістеріне на-
зар аудару, үміткерлерді іріктеу процесінің
ішкі менеджментінде гендерлік аспекті-
лерді назарда ұстау секілді практикалық
қадамдарды айқындайды. Lego Group әр-
алуандық бойынша күн тәртібінде қандай
шараларды жүзеге асыратыны жайында
кейбір нақты мысалдар мынадай:
● басшылық лауазымдарға жұмысқа
орналасуға арналған сұхбат ала-
ңында екі жыныс өкілінің де болуын
қамтамасыз етуге ұмтылу;
● Lego ұйымы ішіндегі әралуандық
бағдарламасы мен бос жұмыс орны
туралы жарнаманың әйелдерді
де, ерлерді де тартуға бағытталған
құралдары арқылы рекрутерлерге
әралуандықты оқыту;
● рекрутмент және іріктеу серіктестері
топқа әртүрлі үміткерлерді ұсынуға
міндетті;
● LEGO Group-тегі басшылық лауазым-
дарға әйелдерді тартуға баса назар
аудара отырып, вакансия жариялана-
тын веб-сайт дизайнын қайта жасау;
● жұмыс берушінің брендингіне гендер-
лік әралуандықты қосуды жоспарлау;