
358
ЖАПОН ФИЛОСОФИЯСЫНЫ ЫСАША ТАРИХЫ
Шушигаку конфуцийлігі, бір кездері алымдарды кпшілігі ойлаан-
дай, Токугава режиміні «ресми идеологиясы» болмаанын айта кеткен
жн.
24
Шын мнінде, шогунатты андай да бір стем идеологиясы бол-
маан сияты, шамасы, ол мселелермен арнайы негізде айналысан.
Кпшілікті мойындауынша, Юшима Сейдо жне оны арамаында-
ы Токугава ызметкерлеріні ресми академиясы Шушигакуды Хаяши
мектебіні басаруында болан, біра мектеп аса танымал болмаанмен,
Хаяши отбасы матан ттандай, Токугавалар тарапынан олдауа ие
болып отырды.
Оан оса, шогунатты конфуцийлікке деген рметі, рине, діни си-
патта болан емес. Токугавалар, детте, Хонен дстріндегі Таза жер сек-
тасыны дінін станатын.
25
Шын мнінде, Юшима Сейдода табылан ал-
тарь мен рбанды шалу ралдарына арамастан, жапон конфуцийлігі
нанымдарында да, рсімдерінде де аса діншіл емес-тін, ал ресми орын-
далар рсім – бар боланы, конфуцийлік стаздарды даын асыратын
жарты жылда бір орындалатын секитен рсімі ана еді.
Бізді пайымымызша, неоконфуцийлікті шогундарды еліктірерлік-
тей ерекшелігі – оны буддизм жне христианды сияты діни сипатта
болмауы еді. Бл топтарды діни фанатиктеріне байланысты проблема-
ларды кесірінен Токугава шогунаты андай да бір дінді лтты бірлік
пен леуметтік йлесімге апарар жол ретінде олдамады. Алайда олар
жапон ндылытары мен білімін нтижелі секуляризациялай алса, ха-
лы зайырлы билік орталыына – шогуната адал болар еді.
Шын мнінде, осы кезе барысында, сіресе, самурайлы ойлау м-
нерінде андай да бір идеологиялы таырыпты стем деп атау ажет
болса, Жапонияда жаа белестерге ктерілген адалды, дстрлі конфу-
цийлік ізгілік болар еді.
26
рік аашынан жасалан апалардаы татай-
шада жазыландай, конфуцийшілдер сіресе азаматты немесе леумет-
тік ізгіліктерге баса мн берді, ал шогуната з халыны бл асиеттерді
режимге адалды ретінде сезіне білуі ауадай ажет болды. Блкім, е жо-
ары адалды, рине ол рухани адалды императора баытталан шы-
ар, біра Токугава Иэясу император бйрыымен мемлекетті басаруа
ресми трде таайындалды («Шогун» деген рпатан-рпаа берілетін
ататы император ана таайындайтын. Мндай рметтен, мысалы,
Иэясуды алдындаы Хидэеши айырылан болатын).
Осылайша, Токугава режимі мен оны иерархиясы, оны ы, сау-
да бойынша ауымды бюрократиясыны крделі йлестірілуі жне б-
кіл елде дайме арылы баылануы – брі адалдыа негізделген мде-
ниетті талап етті. Токугава мемлекеті адамдарды андай да бір сутраа,
буддаа, камиге немесе Зен дстріне емес жне жат христиан дайына
емес, оам мен мемлекетке деген адалдыын ажетсінді. Адамдара мн-
дай адалды пен ізгілікті алай сііруге болады? Адам оамыны тиісті