
Жоспарлау және дайындық
384
Ислиңтонның 3–5 жасар балаларға арналған Ерте жастан
білім берудің дайындық кезеңінің (EYFS) ортамерзімді үлгі-
жоспары
Күні: Күз. 1-тоқсан
Негізгі фокус/тақырып:
Орналасу
Дисплейлер (экспозиция-
лар):
Балалардың фотосуреттері,
аттары
Реттеуіш тақта және көрнекі
сабақ кестесі
Аймақ таңбалары және олар-
ды (ата-аналар мен балалар)
пайдалану әдісі
Ережелерді көрсететін дисп-
лейлер
Қарсы алу тақтасындағы ба-
лалардың автопортреттерінің
дисплейі
Жеке, әлеуметтік және эмо-
циялық даму
Дербестікті дамыту және
жағдайды пайдалану
Өзіне күтім жасау дағдылары-
на назар аудару: киіну, шешіну,
дәретхананы пайдалану, т.б.
Балалар үшін белгіленген
тәртіп
Балалар мен ата-аналарға дос
болуға көмектесу
Жаңадан келген балаларға ар-
налған профильді кітаптарды
әзірлеуді бастау және оларды
мақсатты шара ретінде үнемі
қолдану
Мектеп ортасымен/қызмет-
керлермен танысуды дамыту,
кейбір негізгі адамдарды,
мысалы, даярлық тобы мұға-
лімдерін, оқу меңгерушісін,
хатшыны, менеджерді, аспазды
және т. б. суретке түсіріп,
мектепке шағын топтық экс-
курсиялар жасау
Ересек балалар үшін жас
балаларға қолдау көрсету
мүмкіндіктері
Байланыс және тіл
Балаларды тыңдау мен назар
аудару дағдыларын дамыту
кезінде қолдау
Балаларға ересектермен
бетпе-бет және шағын топ-
тарда қарым-қатынас жасау
мүмкіндігі
Назар аудару мен еске түсіруді
арттыруды ынталандыра-
тын күнделікті әңгімелесу
сабақтары
Балалар әңгімелер мен өлең-
дер тыңдай алатын тыңдау
аймағын құру
Фонологиядан хабардар бо-
луды дамыту үшін 1-кезеңнің
тұрақты іс-шаралары
Дене тәрбиесі
Альпинизм жабдықтары,
дөңгелекті ойыншықтар, тепе-
теңдік жабдықтары, үлкен
құрылыс техникасы, ілмектер,
шиналар және т. б. сияқты үл-
кен, физикалық қозғалыстарға
көп мүмкіндік беру
Балалардың достық/ынтымақ-
тастық дағдыларын дамытуға
ықпал ететін физикалық бел-
сенділікті қамтамасыз ету,
мысалы, құрылымдарды бірге
салу үшін үлкен қораптарды
қолдана отырып, шарларды
бір-біріне лақтыру және тебу,
т. б.
Кеңейткіштер, қайшылар,
степлер сияқты құралдарды
игеру дағдыларын дамыту
үшін балалармен бірлесіп
жұмыс істеу
Математика
Санамақтар мен әндер репер-
туарын дамытуды бастау
Бай математикалық ортаға,
әсіресе қоршаған табиғатқа
назар аудару
Балалардың жеке сандарына,
олардың жасына, үй нөміріне,
телефонға, бауырларының
жасына және т.б. назар аудару
онға дейін санау дағдыларын
дамытатын жаттығулар беру
Сауат ашу
Жаза алатынына сенімін арт-
тыру үшін балалармен жұмыс
(графикалық сала) істеу
Сауат ашуға бай ортаға, әсі-
ресе рөлдік ойындарға және
қоршаған табиғатқа назар
аудару
Балалардың есімі, қоршаған
ортадағы белгілер сияқты ма-
ңызды принтке назар аудару
Күнделікті контексте сөздерді
қалыптастыру үшін дыбыс-
тардың ауызша қосылуын
модельдеу
Дайын оқушылар үшін күнде-
лікті дыбыс сабағын өткізу
Дүниені тану
Шағын топпен дүкендер-
ге, саябақтарға және т.б.
жергілікті жерлерге экскурсия
жасау, кім екенімізді, қайдан
келгеніміз жайлы сөйлесуге
және бір-бірімізбен танысуға
мүмкіндік береді
Балаларға әртүрлі жағдай-
ларды түсінуге көмектесетін
әңгімелер айту
Өнер мен дизайн
Балалардың кішкентай әлемі
мен рөлдік ойындарды ынта-
ландырып, қолдау көрсету
Балалар өздерін шығарма-
шылық тұрғыдан көрсету
үшін және оларды (сурет,
музыка, технология, икемділік
және т.б.) қалай пайдалану
керегін білуі үшін шеберхана
аймақтарының құрылғанына
көз жеткізу
Білетін бірқатар әндері мен
тақпақтарын үйренуді бастау
Тиімді оқудың сипаттары
Ойнау және зерттеу
Балаларды «байқап көруге»
және жаңа ортасын зерттеуге
ынталандыру
Белсенді оқу:
Балаларды бірге және бір-
бірінен үйренуге ынталанды-
рыңыз
Баланы қиын болса да бір іс-
пен тоқтамай айналыса беруге
ынталандырыңыз
Шығармашылық және сыни
ойлау:
Шексіз ойлануға ынталанды-
рыңыз
Сіздің әрқашан бәрін біле бер-
мейтініңізді көрсететін ойшыл
үлгісін жасаңыз
Бағалау
Ата-анамен және баламен
сипаттамалық (нарратив) ба-
қылау (ескерту) және талқылау
барлық бала үшін тоқсанның
(семестрдің) ортасына дейін
аяқталуы керек.
...(оқудағы ерекше қажеттілік-
тері мен талаптары (SEND) бар
немесе оқу тілі ана тілінен бас-
қа (EAL) балалар) үшін сәйкес
қолдау мен дифференциация-
ны қамтамасыз ету
Орта/ресурстар
Тыңдайтын, жауапкершілігі
бар ересектер
Жұмыс істеу аймақтарының
іші-сыртын ұйымдастыру
Ресурстар қолжетімді және
атауы бар
Оқудың барлық саласын
қамтамасыз ету/қолдау үшін
сыртты (табиғатты) пайдалану
Ата-аналар
Ата-аналармен/қамқоршы-
лармен қарым-қатынасты
жақсарту
Ата-аналарды дүкендерге,
саябаққа және т.б. жергілікті
жерге серуендеуге шақыры-
ңыз, ата-аналарды сабақтың
соңындағы әңгімелесу уақыты-
на шақырыңыз
Ата-аналарға/балаларға
таңертеңгілік ас жоспарлаңыз,
жаңа ата-аналарды бұрыннан
келе жатқан ата-аналармен
таныстыруға тырысыңыз және
оларды жағдаймен және бала-
лардың ойнау арқылы қалай
үйренетінімен таныстырыңыз
9.5
-
СЫЗБА. Ерте жастан білім беруге арналған ортамерзімді жоспардың
мысалы
Дереккөз: © Islington Early Years Foundation Stage Team (2012)