бүгетіндей көрінсе, олардың мақсаты мнемоникалық: Кабилия ауылында отбасыларын
тарату құрылымы мен зиратта құлпытастарды тарату құрылымы (Ait Hichem, Tizi Hibel)
дəстүрлітүрдеанонимді бейіттердің (құрылымдыққағидаларға қосылған тікелей берілген
бағдарларыменбірге)кімгетиесіліекенінтабудыжеңілдететініанық.
33. B.BerelsonandG.A.Steiner,HumanBehavior(NY:Harcourt,BraceandWorld,1964),p.193.
34. TheSingeroftheTales(Cambridge,Mass:HarvardUP,1960),p.30.
35. Сонда,32б.
36. Сонда,24б.
37. Мысалы, балалар ерте көктемде басталатын qochra ойында тығын жасалатын еменнің
қабығынандайындалғандопқа(qochra)таласады:оныбір-бірінебереді(пас)жəнесолүшін
таласады,осыдоптыəйелгебаламадеугеболады.Ойынбарысындаойыншылароныиелене
тұра өздерін доптан қорғау керек, əрі оны тартып алғысы келетіндерден допты қорғауы
керек.Матчтыңбасындаойынкөшбасшысы:«Бұлкімніңқызы?»,–депқайталапсұрайды.
Алайдаешкімоныңəкесіекендігінайтып,қорғауынаалуүшін«мен»депжауапбермейді:
қыз ылғи да ер адамға жауапкершілік жүктейді. Демек, доп бұйыратын жолы болмаған
ойыншы өз тағдырына мойынсұну керек.Ол енді допты өзгелердіңшабуылынан қорғауы
жəнесолмезеттеоныбасқабіройыншығаберіпжіберугетырысуыкерек.Бірақмұнытек
қана абыроймен, жөн-жоралғысымен жасауы тиіс. «Əке» келесі бір ойыншыға таяғын
тигізіп, «Бұл сенің қызың» десе, əлгі ойыншы жеңілгенін мойындауы қажет. Ол қайын
жұртының алдында уақытша иіліп тұратын күйеу балаға ұқсайды. Шабуылшылар допты
ұрлап кетуге тырысады, ол аса жоғары бағаланады. Ал əке қызын тұрмысқа беріп,
жауапкершілік пен күзетші болудан құтылғысы келеді. Жолы болып «күйеу бала» тапқан
жағдайда, ойынға қайта кіреді. Жеңілген адам ойыннан, демек, ер адамдар əлемінен
шығады;допоныңкөйлегініңішінебайланады,сөйтіп,олжүктіболғанқызғаұқсапқалады.
38. Ертеректе əйелдер базарға жалғыз баратын дейді; бірақ олардың көп сөйлейтіні сондай,
базарбіраптабойытоқталмайжалғасаберіпті.Соданбіркүніеркектеркеліп,əйелдерінің
өсегінтаяқпентоқтатыпты…Бұл«хикая»қазіргікеңістікбөлінісінəйелдердің«бойындағы
зұлымдықпен» «түсіндіреді» деуге болады. Еркек адам дүние апай-топайболыпкетті деп
айтқысыкелсе,«əйелдербазарғабаражатыр»дейді.
39. Кабильүйініңішкіқұрылымыныңтолықсараптамасынмынаеңбектенқараңыз:P.Bourdieu,
Esquissed’unethéoriedelapratique(Paris,Geneva:LibrairieDroz,1972),pp.45–69.
40. Арроудың есімімен байланысты «іс барысында үйрену» гипотезасы (K. J. Arrow, «The
EconomicImplicationsofLearningbyDoing»,ReviewofEconomicStudies,29,3,no.80(June
1962),pp.155–73)жалпызаңдылықтыңжекелегенмысалыдеугеболады:қолданжасалған
кезкелгенөнім,оныңішіндеөнертуындылары,ойындар,аңыздарт.с.с.символдықөнімдер
де бар, оның қызметі, оны пайдалану арқылы қажетті диспозицияларды игеруді
оңтайландыратынбілімгеқолжеткізеді.
41. ЭриксонныңЙорактыталдауындаосыүлгіментүсіндіругеболады(қараңыз:E.H.Erikson,
«ObservationsontheYoruk:ChildhoodandWorldImage»(UniversityofCaliforniaPublications
inAmericanArchaeologyandEthnology,vol.35,no.10,Berkeley:UniversityofCaliforniaPress,
1943),pp.257–302).
42. E.H.Erikson,«ChildhoodandTraditioninTwoAmericanTribes»,ThePsychoanalythicStudyof
theChild(NY:InternationalUP,1945),vol.I,pp.319–50.
43. ContributionstoPsycho-analysis1921–1945(London:HogarthPress,1948),109n1andp.260n1.
44. Əрбір топ дене автоматизмдеріне өзі үшін негізгі болатын жəне оның сақталуына ауадай
қажет принциптерді сеніп тапсырады. Өзге тіркеуші не заттаушы құралы (жазу-сызуы не
қолданбалымəдениеті)жоққоғамдардамұрағақалғанбілімжүзегеасырылғанмемлекетте
ғанасақталуымүмкін.Өзгесалдарменбірге,олөзінқамтитынденеденбөлектенбейдіжəне,
Платонайтқандай,өзінкөрсетугениеттенгенгимнастика–мимесис (жасырынуүшінөзге
жамылғы иеленудің, еліктеудің) арқылы жеткізілуі мүмкін. Дене өзі репродукциялайтын,